Wednesday, May 2, 2012

belajar bersyukur..


Alhamdulillah... terasa bersyukur sesangat .. memula rasa agak cam kecewa jugak la sebab dapat rumah sewa dekat Salak Selatan.. agak jauh ngan tempat kerja.. Ramai kawan-kawan asyik tanya kenapa jauh sangat, kenapa xamik dekat.. mahalnya sewa...hmm..penat jugak la nak menjawab..kekadang pon pk gak soalan2 yang diorang tny tu..berbaloi ke ngan tempat yang awa sewa nie..serba salah jadinya... lama2, bila dah tengok rumah tu.... wa wat kira-kira balik dr segi wang,masa dan pengangkutan.. ah ha ! sangat berbaloi sebenarnye.. RM 180 sebulan.. Kemudahannya :

1) dapat katil dan tilam :)
(Master Bedroom-kongsi 2 orang)
2) ada almari pakaian sorang satu :)
3) ada housemate dua orang lagi :)
4) ada mesin basuh :)
5) ada peti sejuk :)
6) ada tv dan sofa :)
7) 10 minit ke LRT Salak Selatan (setengah jam dr Salak Selatan-Bandaraya)
8) Dekat ngan Highway (senang nak balik umah :) )

Banyak kemudahannya .. berbaloi ngan harga sewa tu,kan? so, dr situ awa dah mula belajar erti bersyukur... bersyukur sebab smuanya dah ada.. tunggu masa untuk ke tempat kerja je.. hehehe ... bersyukurlah.. orang len bekerja dari seremban-KL, bangun pagi , keluar awal pagi untuk mencari rezeki.. jadi, sila BERSYUKUR ... Ada hikmah di sebalik ujian/dugaan dalam kehidupan nie,kan? Allah dah tentukan segalanya..  o^__^o



No comments:

Post a Comment